مقالات

کلید حرارتی اشنایدر

کلید_حرارتی_اشنایدر_آمپر

[vc_row parallax=”content-moving-fade” parallax_image=”6918″][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1588153572678{padding-top: 20px !important;padding-right: 20px !important;padding-bottom: 20px !important;padding-left: 20px !important;}” el_class=”text3″]

کلید حرارتی اشنایدر  برای محافطت از موتور های الکتریکی در مقابل اضافه بار مورد استفاده قرار میگیرد. این کلید ها در انواع متنوعی عرضه می گردند و معمولا در یخچال ها و یا سیستم حرارت مرکزی استفاده میشوند. این محصول نوعی از انواع کلید و پریز ها  و در دسته ی تجهیزات انتقال و توزیع برق به حساب می آید. از کاربرد های دیگر آن در موتور های سه فاز به جهت روشن و خاموش کردن آنها می باشد.

از قابلیت های کلید حرارتی می توان به این موارد اشاره کرد: تنطیم دقیق آمپر در یک بازه، قطع و وصل جریان در زیر بار، در زمان ایجاد اضافه بار وطیفه تقسیم بار موتور را به عهده دارد. از مشخصات بارز آن هم می توان این موارد را نام برد: دارای دکمه قطع و وصل جریان به صورت دستی، دارای سه فاز قدرت، دارای کلید تست سالم بودن، دارای تنظیم جریان.

[/vc_column_text][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_column_text css=”.vc_custom_1588152937711{padding-top: 20px !important;padding-right: 20px !important;padding-bottom: 20px !important;padding-left: 20px !important;}”]

مشخصات کلید حرارتی:

۱ -دارای شستی قطع و وصل یا کلید ۰ و ۱ می‌باشند (برای کنترل دستی).

۲ -مانند بیمتال‌ها دارای درجه تنظیم جریان می‌باشد (درجه آن را معمولاً ۱۰ درصد بیشتر از جریان نامی موتور تنظیم می‌کنند).

۳- دارای کلید تست، برای تست سالم بودن کلیدمی باشند.

۴ -دارای ۳ فاز قدرت است (ورودی به برق و خروجی آن به موتو وصل می‌شود).

کلید حرارتی اشنایدر چه تفاوتی با بی متال دارد؟
عملکرد کلید‌های حرارتی تقربیا شبیه بی متال است و کارش حفاظت در برابر اختلات جریان است مانند بی متال، اما یک سری تفاوت‌هایی بین بی متال وکلید حرارتی است که موجب شده کلید‌های حرارتی بهتر از بی متال‌ها باشند و ضریب امنیت آن بیشتر از بی متال باشد.

۱- بی متال مدار فرمان را قطع میکند (از طریق پیج‌های ۹۵ – ۹۶)، ولی کلید حرارتی مستقیماً سه فاز مدار قدرت را قطع می‌کند و باعث قطع شدن موتور می‌شود.

۲- کلید حرارتی هم از جریان حراتی محافظت می‌کند و هم از جریان مغناطیسی در صورتی که بی متال فقط از جریان حرارتی محافظت می‌کند.

جریان مغناطیسی و جریان حرارتی چیست و چه تفاوت با هم دارند؟

به بیان ساده وقتی یک الکترو موتور در اثر تحمل بار اضافه جریانش بالا میرود موتور داغ می‌کند که به این اتفاق می‌گویند بالا رفتن جریان حرارتی و وقتی الکترو موتور در اثر اتصال کوتاه بین دو فاز یا اتصال بدنه و فاز و یا فاز و نول و هر کدام از این موارد داغ کند می‌گویند جریان مغناطیسی بالا رفته است.[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_single_image image=”6164″ img_size=”large” add_caption=”yes” alignment=”center” style=”vc_box_outline”][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *